Denne beregning er baseret på et tog, der kører 800 km om dagen og transporterer omkring 400 000 passagerer om året.
Yara kan tilbyde:
Vores dedikerede AdBlue-varemærke, Air1, som har været i produktion siden 2004 og har forsynet lokomotiver inden for jernbanesektoren siden 2010.
Vi er verdens førende producent af AdBlue. Vi forsyner de globale markeder med AdBlue fra vores anlæg i Europa, herunder bl.a. vores fabrik i Sluiskil i Holland – verdens største produktionsanlæg til AdBlue. Yara har været en førende aktør på markedet siden 1993 og har samarbejdet med forskellige producenter om at definere, hvad AdBlue skulle være.
Du kan sikre god ydeevne i dit SCR-lokomotiv ved udelukkende at bruge AdBlue, der kommer fra en pålidelig kilde og ukontamineret urea, f.eks. Yara's varemærke, Air1.
Yara har også sit eget logistiknetværk, som er dedikeret til AdBlue, så det sikres, at den AdBlue, vi markedsfører under Air1-varemærket, holder høj kvalitet og stemmer overens med normerne. Vores fabrikker og forsyningskæde underkastes regelmæssige kontroller med henblik på overvågning af kvaliteten af vores AdBlue.
Vores kommercielle teams deler gerne deres erfaring og viden om AdBlue med jernbaneoperatører for at vejlede dem i brugen af AdBlue.
Der findes i øjeblikket kun ganske få diesellokomotiver i verden, som er udstyret med SCR-systemer, der kræver AdBlue. Der er i europæisk regi igangværende diskussioner om at indføre grænser for NOx-emissioner fra tog. Dette har forbindelse med revisionen af NRMM-direktivet vedr. ikke-vejgående køretøjer.
Visse europæiske lande som f.eks. Sverige har national lovgivning, som begrænser NOx-emissionerne. Her er man særligt langt fremme på dette område. Landets jernbanenetværk skal sørge for, at nye diesellokomotiver er udstyret med SCR-systemer til styring af NOx.
AdBlue® is a registered trademark of the Verband der Automobilindustrie e.V. (VDA).